תאונות עבודה
תאונות עבודה

נפגעת בתאונת עבודה?

החוק מגדיר תאונת עבודה כאירוע אשר התרחש בדרכך לעבודה, בזמן העבודה, או בדרכך חזרה, וזאת על פי חוק ביטוח לאומי לתאונות עבודה. גם אם נקלעת לתאונת דרכים בדרכך אל העבודה, או בדרכך חזרה, תאונה זו מוגדרת תאונת עבודה, והנך זכאי לתביעת פיצויים על הנזקים שנגרמו לך.

בכל מקרה של פגיעה בתאונת עבודה ולצורך הגשת תביעה לפיצויים כנגד חברת הביטוח של המעביד ו/או המוסד לביטוח לאומי, כדאי ומומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום.

את מי תובעים בגין תאונת עבודה והאם לשכור עורך דין?

תביעות לנזקים אשר נגרמו כתוצאה של תאונת עבודה, יש להגיש אל חברת הביטוח של המעסיק, או לחילופין אל הביטוח הלאומי. לא ניתן להגיש תביעה אל שני הגורמים, אלא בצורה משלימה. במקרים מסוימים מתחלקת התביעה בין חברות הביטוח של המעסיק לבין ביטוח לאומי, וזאת על פי חוק הפיצויים.

בקביעה של ימי מחלה כתוצאה מתאונת העבודה, הנך זכאי לקבל פיצוי מהמעסיק עבור יום התאונה ויומיים אחריה תשלום של 75% מהשכר היומי. אם נקבעה לך מנוחה של יותר מתשעה ימים, על המעסיק לשם עבור אותם ימים, ולאחריהן הנך זכאי לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

אם המדובר בפגיעה חמורה שגרמה לנזקי גוף משמעותיים, מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורכי דין לפני הגשת תביעה ונקיטת צעדים כלשהם. כך תדע כי אתה מנצל את כל זכויותיך על פי חוק.

האם עלי לפנות לביטוח הלאומי עקב תאונת עבודה?

ייתכן ובעתיד, יהיה צורך להגיש בקשה לנכות רפואית לביטוח הלאומי אשר נגרמה כתוצאה מהפגיעה ולכן, מומלץ להגיש את התביעה גם לביטוח הלאומי, ולו לצורך הרישום. עם זאת, יש להיוועץ עם עורך דין המטפל בתביעת הפיצויים שלך, מול חברת הביטוח של המעסיק, וזאת בכדי לוודא אי – סטירות בין הגורמים.

ועדות רפואיות של הביטוח הלאומי הנם הגורם המוסמך היחידי לקביעת אחוזי נכות, והענקת פיצויים בגינם. לצורך הדגמה, בקביעת 5-19 אחוזי נכות, מעניק ביטוח לאומי פיצוי חד פעמי, ובקביעה העולה על 20 אחוזי נכות, מתחיל התובע לקבל קצבת נכות חודשית.

יש לזכור כי ניתן לערער על קביעתו של המוסד לביטוח לאומי, באמצעות פניה מנומקת של עורך דין המתמחה בתחום (ניתן לערער גם ללא פניה אל עורך דין אך אנו ממליצים לעשות זאת על ידי עו"ד המכיר את התחום היטב).

מה היא מחלת מקצוע והאם היא מוגדרת תאונת עבודה?

מחלת מקצוע הנה מחלה אשר נגרמה לעובד על ידי חשיפה לגורמים במהלך עבודתו אשר גרמו למחלתו. לדוגמא, עובד במפעל אשר בו מכונות מרעישות, וכתוצאה מחשיפה לרעשן במהלך שנות עבודתו נגרם נזק לשמיעתו, זכאי לתביעת פיצויים, לפי סעיף 79, סעיף מחלת מקצוע לחוק הפיצויים.

לפי החוק, את הקשר שבין התנאים הסביבתיים בעבודה לבין הגרימה למחלה, צריך העובד להוכיח וזוהי חובתו. חשוב לזכור כי קבלת יעוץ משפטי של עורכי דין המתמחים בתחום יוכל לסייע לך לעמוד על זכויותיך המשפטית.

עוד על מחלת מקצוע ניתן לקרוא באתר התעשייה והמסחר בכתובת: מידע על מחלות מקצוע - תאונות עבודה

פניה אל עורכי דין והמלצות לנפגעים בעבודה

חובת ההוכחה על ההוצאות או הטיפולים אשר נאלצת לשלם לאחר פגיעה כתוצאה של תאונת עבודה חלה עליך. לכן, שים לב כי מרגע פגיעתך עליך לשמור כל מסמך רפואי, מרשמי תרופות או הפניות, חשבוניות אשר שילמת עבור אותן תרופות, מוניות, נסיעה באמבולנס וכדומה, אותן תוכל להגיש בתביעתך ולקבל עליהן החזר לפחות חלקי.

בנוסף, מומלץ מיד לאחר התאונה להגיע לחדר המיון או סניף קופת החולים הקרוב אליך, ולבצע בדיקה רפואית מקיפה. לא לשכוח לציין בחדר המיון כי סיבת הגעתך למקום היא כתוצאה של תאונת עבודה.

כמו כן, דאג ליידע את המעסיק על התאונה, ועל הגעתך לחדר המיון.

להורדת טופס הודעה על תאונת עבודה מאתר התמ"ס לחץ כאן: הורדת טופס דיווח על תאונת עבודה

חשוב מכל, אם נפגעת בעבודה וברצונך לקבל פיצויים המגיעים לך על פי חוק, פנה להתייעצות עם עורך דין ובהקדם האפשרי. קבלת יעוץ משפטי מקצועי, על ידי עורך דין המתמחה בהגשת תביעות פיצויים לאחר תאונת עבודה, יסייע לך רבות בהמשך ההליכים מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.